Logo Universiteit Utrecht

Educate-it bij FSW

Aan de slag in een DIY-studio

Als je als docent of student zelf aan de slag wilt gaan in een Do-It-Yourselfstudio, moet je minimaal twee werkdagen voor het gebruik van de studio een mymediasite account aanvragen . Daarna kan je de gewenste studio boeken.

DIY-studio op het International Campus-terrein (alleen voor docenten):

1. Ga naar Calender/Agenda in Outlook.
  2. Klik in het menu boven op Open Calendar/Agenda Openen.
  3. Zoek dan From Room List/Uit kamerlijst: Descartesgebouw studio 2.01.

DIY-studio in de Universiteitsbibliotheek (voor docenten én studenten):

DIY-studio Universiteitsbibliotheek ruimte 2.48 boeken. Vergeet niet je bibliotheekpas mee te nemen. De UBU controleert de boeking in het reserveringssysteem met de bibliotheekpas.

DIY-studio Kromme Nieuwegracht 80 (alleen voor docenten):

1. Ga naar Calender/Agenda in Outlook.
  2. Klik in het menu boven op Open Calendar/Agenda Openen.
  3. Zoek dan From Room List/Uit kamerlijst: KNG80 Studio.

Sleutel en pasje voor studio KNG80 kan je ophalen bij de receptie, deze is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur. Na het ophalen van de sleutel en pas, volg je de bordjes naar 1.03. Als je de deur van het slot hebt gedaan, bevindt de lichtknop zich rechts van je. Daar zit ook de ventilatieknop. Let op: er is een trapje bij de ingang van de studio!

DIY Studio - KNG80
IMG_2536
IMG_2535

In deze ruimte is een professionele camera aanwezig, twee 27 inch beeldschermen, desktop van de Universiteit Utrecht met daarop Mediamission, toetsenbord en muis, verstelbare bureaustoel en tafel, monitorarm, in hoogte verstelbaar statief voor de camera, eenvoudig te bedienen bureaumicrofoon en een draadloze reversmicrofoon. In elke DIY-studio staat dezelfde video-achterwand. Ook is in de studio aanwezig: verduisteringsgordijn, belichting, kapstok, klok, whiteboard en spiegel.

Vóór je een opname maakt in de DIY-studio:

1. Vraag een MyMediasite account aan via deze link
  2. Lees de handleiding MyMediasite goed door.
  3. Vraag voor het eerste gebruik van de studio ondersteuning aan via de facultaire Educate-it contactpersonen, die docenten adviseren bij het inzetten van E-lectures in hun onderwijs (zie 'Ondersteuning').
  4. Bekijk de video-instructie DIY-studio UCU
  5. Voor het lenen van de sleutel van de DIY-studio in de universiteitsbibliotheek is een bibliotheekpas noodzakelijk. Deze kun je aanvragen bij de servicebalies in de universiteitsbibliotheken. Voor studenten (op vertoon van een geldige collegekaart) en voor medewerkers (op vertoon van een geldig legitimatiebewijs) is dit gratis.

In de DIY-studio:

1. Je logt in met je UU-account op de aanwezige desktop.
  2. Het gebruik van je eigen laptop in de DIY-Studio is nog niet mogelijk, zorg er dus voor dat de presentatie op een USB-stick of op de O-schijf staat.
  3. Zorg dat je alle benodigdheden voor je presentatie hebt. De studio biedt de mogelijkheid om je PowerPoint-notities (presenters notes) op het scherm te tonen.
  4. Houd bij het opnemen rekening met je kleding en sieraden. Zo kan een armband bijgeluiden creëren wanneer deze op het bureaublad komt.
  5. Draag tijdens de opname geen kleding met ruitjes of streepjes. Het moiré-effect geeft een beeld dat het meekijken erg lastig maakt. Vermijd ook hele felle en donkere kleuren zoals zwart. Kettingen/shawls kunnen ook in de weg zitten.

Technische ondersteuning MyMediasite:

• UCU: Interne dienst:  (030) 253 9952. Als de audiovisuele contactpersoon van de Interne dienst UCU er niet uitkomt, kan je contact opnemen met de ITS helpdesk: (030) 253 4500. Zij beoordelen het issue en kijken of ze het op afstand kunnen oplossen. Indien dat niet het geval is worden vervolgacties met een functioneel beheerder van MyMediasite afgestemd.
  • UBU: Educate-it balie (2e etage). Als zij er niet uitkomen, kan je contact opnemen met de ITS helpdesk: (030) 253 4500.Zij beoordelen het issue en kijken of ze het op afstand kunnen oplossen. Indien dat niet het geval is worden vervolgacties met een functioneel beheerder van MyMediasite afgestemd.
  • KNG80: Afdeling support (onderdeel ITS), achter de receptie van KNG80. Als zij het issue niet kunnen oplossen, worden vervolgacties met een functioneel beheerder van MyMediasite afgestemd.

Didactische ondersteuning:

Facultaire Educate-it contactpersonen adviseren docenten bij het inzetten van E-lectures in hun onderwijs:

DGK: Benedicte Sam

GEO: Claudia Heres

REBO: Caro Bliekendaal

UMCU: Willy Hols

BETA: Jasper van Winden

GW: Michiel Fleerkate

FSW: Chris Phielix

UCU: Michiel Ruijgrok

Educate-it projectleiders E-lectures:

Hester Tekstra

Liesbeth van de Grint

Op jouw faculteit een DIY-studio realiseren? Neem contact op met Educate-it.